Amb el suport de la Diputació de Girona

L’Escola de Vela del Club Vela Calella és una escola reconeguda per la Federació Catalana de Vela i ubicada a la seu central de club. L’activitat principal és desenvolupa els mesos de juny, juliol i agost.

Tenim com a objectius principals l’aprenentatge de la navegació a vela i el respecte al medi ambient, sempre sense deixar de banda la diversió. L’equip tècnic està format per monitors titulats per la Federació Catalana de Vela, residents a la zona i coneixedors de l’entorn de navegació.

A l’Escola de Vela del C.V.C. treballem d’acord amb un sistema anomenat Standard, que estableix l’Escola Catalana de Vela i que s’aplica a totes les Escoles de Vela reconegudes. Aquest sistema està dissenyat per totes les disciplines de vela així com les diferents especialitats. Consta de diferents nivells que s’identifiquen per colors. A mida que l’alumne va assolint els coneixements de cada un d’aquests nivells, es van certificant en el seu passaport d’alumne, podent d’aquesta manera, demostrar els seus coneixements en qualsevol de les Escoles reconegudes de Catalunya.

Els diferents nivells són:

• NIVELL BLANC: Per aquells que comencen de zero. Introducció a la navegació, primer contacte amb l’embarcació i la relació d’aquesta amb el vent.
  • NIVELL GROC: S’aprenen els elements bàsics de la navegació a vela: rumbs, maniobres, nusos, meteorologia i seguretat.
  • NIVELL TARONJA: Perfeccionen els coneixements assolits al nivell groc i s’introdueixen nous conceptes de teoria del vaixell i normes de navegació. Comencen a agafar autonomia i domini de l’embarcació amb vents fluixos i mitjos.
  • NIVELL VERD: S’apliquen els coneixements assolits al nivell taronja amb vents mínim de força 3-4.
  • NIVELL BLAU: S’assoleix l’autonomia per navegar i es perfeccionen les tècniques i maniobres específiques de cada embarcació amb vents mitjos i moderats en tots els rumbs.
  • NIVELL MARRÓ: S’assoleixen completament totes les tècniques de la navegació.
  • NIVELL LILA:. Es practiquen els coneixements assolits al nivell marró amb vents mínims de força 3-4.

L’ensenyament que oferim es divideix en cursos i classes particulars per a tots els nivells.

Observacions a tenir molt presents pels pares:
És imprescindible que els nens i nenes sàpiguen nedar correctament.
Cal tenir 8 anys o fer-los durant l’any.

La nostra escola disposa de la següent flota

GAMBA

Embarcació de 5,5 metres d’eslora i dues veles ideal per fer el bateig de mar i per a principiants. Es navega amb el monitor a bord juntament amb els companys, tots del mateix nivell.

LASER PICO

Embarcació de vela lleugera de 2 tripulants. També es pot utilitzar en solitari sense el floc.

RS ZEST

Vaixell de vela lleugera, per a un nivell mig, molt polivalent i versàtil.

RS QUEST

Embarcació de vela lleugera, més tècnica, versàtil i divertida. Té capacitat per a 4 persones, amb genaker assimètric i trapezis.

LASER

Embarcació de regates ràpid i tècnic, ideal pel perfeccionament dels adults.

PNEUMÀTIQUES

Indispensables per la seguretat al mar.