Taulell d'Anuncis
Euro Laser Masters Cup 2016
Home Euro Laser Masters Cup 2016
News

EURO LÀSER MÀSTERS CUP 2017 -XI Trofeu Calella de Palafrugell- Memorial Pitus Jiménez
Del 6 al 9 d'abril del 2017

Presentació al Saló Nàutic Internacional de Barcelona

Cartell ELMC 2017

Presentació de la regata Euro Làser Màsters Cup 2017 –XI Trofeu Calella de Palafrugell- Memorial Pitus Jimenez, al Saló Nàutic Internacional de Barcelona. Una regata que uneix els laseristes de tot el món.

Saló Nàutic Internacional de Barcelona, 14 d'octubre del 2016.- A l'Espai del Mar del Saló Nàutic de Barcelona ha tingut lloc la presentació de l'Euro Laser Màsters Cup 2017 que tindrà lloc del 6 al 9 d'abril del proper any, en aigües de Calella de Palafrugell, organitzat pel Club Vela Calella.

A la presentació, que ‘és l'onzena que realitzem en aquest marc del Saló Nàutic’ 'el President del CV Calella, el senyor Joan Alsina ha explicat que, 'hem estat testimonis de l'evolució d'aquesta classe destinada als regatistes màsters, els veterans de la vela, i ens congratula com la seva evolució ha estat tan positiva'.

En l'acte hi han assistit el senyor Luis Conde, President del Saló Nàutic de Barcelona, ​​el senyor Xavi Torres, President de la Federació Catalana de Vela, Seny Jiménez, Secretària de la classe Laser Màster, el senyor Joan Alsina, President del CV Calella i Xavier Mayoral, Comodor del CV Calella.

El senyor Joan Alsina ha recordat com l'any passat va ser un any molt singular per a la regata. 'Vam celebrar la desena edició i es va fer un homenatge als regatistes que han participat en les deu edicions. I vam aconseguir un rècord de participants, amb 120 regatistes vinguts de tot Europa '.

El senyor Alsina va fer una valoració molt positiva de la varietat de regatistes vinguts en aquests deu anys, 'de més de 27 països diferents' tot i ser una regata d'àmbit europeu, 'sempre hem tingut regatistes representants de països tan distants i diferents com Tahiti, Nova Zelanda, República Dominicana, Singapur, Sud-àfrica, cosa que sempre m'ha fet pensar que en qualsevol lloc del món hi ha una persona i una família que coneixen aquest meravellós lloc, que és Calella de Palafrugell '.
El senyor Luis Conde, ha assenyalat que l'Euro Laser Màsters Cup 'és un exemple de com una regata es consolida gràcies a la seva bona organització i la dedicació del club que la porta a terme, que ha aconseguit ser la regata de Laser Màster amb més participació d'Europa, gràcies a l'ambient que s'estableix entre regatistes i organitzadors, cosa que en sóc testimoni, ja que en més d'una ocasió he visitat i he gaudit del seu ambient '.

El senyor Xavi Torres, ha destacat aquest bon ambient que es respira en aquesta regata, i que ho agraeixen els participants 'que l'han convertit en emblemàtica, i demostra que el club organitzador es preocupa pel regatistes i viu l'esport de la vela, que fa que els regatistes es trobin còmodes en ella '. Aquesta és la clau del seu èxit. També va valorar la funció de catalitzador que ha tingut aquest club en relació amb la classe Laser Màster, ja que aquesta prova de Calella 'ha servit per incentivar molts regatistes que havien deixat de navegar en vela lleugera i s'han reenganxat de nou, gràcies al fet que en aquesta prova han trobat una fórmula de continuar navegant. I això cal agrair-ho a aquest club de Calella'.
El senyor Joan Alsina, va assenyalar, en finalitzar la presentació, que quan els tres regatistes, 'Pitus' Jiménez, Pere Jiménez i Miquel Álvarez, tots del CV Calella, van portar aquesta regata europea al club, a Espanya no hi havia més que cinc o set regatistes màsters actius. Onze anys després, la flota de laseristes màster supera la setantena i cada any va a més, pel que es veu en la participació d'aquesta regata.